Pokud máte zájem o fotografické práce, navštivte prosím moje stránky www.psquill.blogspot.com.

28.5.2010 zašumnělá fotka adámka a jednoduchá návodka na lepší fotku

Když tak pořád prší, sedím u počítače a vymýšlím blbostě.
Tak jsem se vrátila k dost nekvalitním fotkám malého Adámka Gropíkovic a hledala nějaký lehký a efektní způsob, jak je vylepšit.
Byli jsme na návštěvě, já jsem neměla ssebou blesk, který bych odrazila od stropu, takže jsem fotila bez blesku abych mu neblikala do očiček zbytečně. Aby se mi prtě nerozmazalo, protože bylo v neustálém pohybu, potřebovala jsem krátký čas, použila jsem sice vyšší ISO, ale i tak jsou ty fotky tmavé, na jemné mimino naprosto nevhodné:
Rozhodla jsem se proto pro radikální zesvětlení a barevný závoj. Chcete postup? Tady je jednoduchý návod o 3, resp. 4 krocích  platný pro fotošop i Gimp.

Krok 1. Duplikujte vrstvu
Změňte její režim z normální na závoj
případně uberte krytí vrstvy (zde jsem neubírala)

Krok 2. vložte na fotku soubor merunka-kravamilka.jpeg (tj jako další vrstvu)
vycentrujte,případně roztáhněte do rohů
změnte režim z normální na měkké světlo
uberte krytí na cca 50%

Krok 3. vložte na fotku soubor zelena-modra.jpeg (tj jako další vrstvu)
vycentrujte,případně roztáhněte do rohů
změnte režim z normální na závoj
uberte krytí na cca 20-30%

TIP:
pro výraznější barevné šmouhy můžete nechat krytí např. na 70% a jen lokálně se progumovat zpátky.
Pokud už je fotka přesvětlená, uberte krytí vrstvě z kroku jedna, případně místo režimu závoj použijte u vrstvy zelena-modra režim barva.

Krok 4. slučte všechny vrstvy
jděte do křivek a prohněte je do mírného esíčka (dle fotky, někde není nutné)

Pokud chcete fotky zabarvit do jiných barev, vyrobte si své vlastní přechody nebo přebarvěte ty moje na jinou barvu přes odstín-sytost.

0 komentářů: